Donderdag Grot van Bedelhoc en kokende motor

23 augustus 2018 - Arinsal, Andorra

DSC01030

Er zijn van die dagen waarvan je achteraf zegt dat je beter in bed had kunnen blijven. Nou gaat dat voor ons vandaag  dan wel niet helemaal op , want ook al lopen de zaken anders dan gepland het blijft vakantie, het blijft leuk om hier te zijn.

De dag begon gewoon weer lekker rustig, we drinken s morgens eerst ons eerste kopje koffie en roken ons eerste sigaretje buiten op terras voordat we gaan ontbijten. We waren lekker vroeg op, half 8 maar ja, we zijn ook lekker vroeg gaan slapen. Dit stel wordt tenslotte een dagje ouder en de hele dag motorrijden en buiten zijn is geweldig maar ook vermoeiend.

De route ging van daag naar Frankrijk met als bezienswaardigheid de Grot van Bedelhoc. Zoals altijd moeten we eerst door Andorra del Vella en dan via een lange weg naar de grens van Andorra naar Frankrijk. We moeten daar zowaar even stoppen omdat we de vraag kijken of we wat hadden gekocht in Andorra !!! Nee dus, we zijn aan het motorrijden. Is wel effe een aandachtspuntje als we volgende week naar huis gaan met drank en sigaretten en parfum haha.

In Frankrijk drinken we ergens langs de weg bij cafe Bonanza (die is oud) een kopje koffie. Welkom meteen in Frankrijk want het is wel dure koffie.

Fransen zijn toch wat minder gezellig, althans deze, als al die spaanse mensen die we inmiddels ontmoet hebben. Maar goed na de koffie en de plaspauze gaat het weer verder.

Richard probeert altijd een route te maken een beetje binnendoor met leuke wegen lekker steil omhoog met de nodige bochten en zo dus ook deze keer. Maar dan gebeurt het:: we rijden op  Port de Lers omhoog maar helaas achter een Franse auto die express in het midden van de weg gaat rijden als Richard wilt passeren. De motorrijders onder jullie weten dat als je met je bike te laag in je toeren moet blijven rijden je motor te heet gaat worden. En dat gebeurde dus ook door die franse eikel: Richard moet de motor aan de kant zetten omdat de motor begon te koken. Er kwam stoom uit het expansievat en om de druk te verminderen draaide hij de dop van de radiateur een kwartslag open en toen ineens : ptsssss een groene fontein aan vloeistof spoot er uit, ik schrok me kapot. Richard sprong  net op tijd achteruit. En ja dan moet het bijgevuld worden. We hadden wel wat water bij ons maar te weinig. Er zat niet anders op om terug te rijden naar beneden en ergens water te vinden of te kopen. Uiteindelijk zagen we bij een (gesloten) Spar winkel een  klein beekje waar we de waterfles cq de radiateur mee konden vullen.

En toen konden we weer rustig verder rijden. Het was inmiddels lunchtijd dus we hebben maar eerst geluncht. Kon de motor ook effe afkoelen.

Toen we dan eindelijk bij de Grot van Bedelhoc DSC01019waren bleek een Engelstalige rondleiding alleen s morgens gedaan te worden en de rondleiding in het Frans was net weg. Een uurtje wachten op de volgende gaan we dus niet doen. Richard heeft foto's gemaakt van het vliegtuigje wat daar ooit naar binnen is gevlogen en toen zijn we langzamerhand weer richting ons hotel in Andorra gereden.

DSC01027 DSC01024

Er was voor laat in de middag weer regen voorspeld dus we wilden op tijd terug zijn. Om half 5 zaten we weer heerlijk aan een biertje en ons wijntje. We hebben toch weer heerlijk gereden al was het deze keer dan wat met "horten en stoten". Tot morgen!

1. Lia:
    24 augustus 2018
    Wat een mooie reis! Prachtige hoogtes.
    Geniet ervan!!
  2. Diana: