Woensdag shopping en relaxday

22 augustus 2018 - Arinsal, Andorra

DSC01012

Na de lange rit van gisteren besluiten we om vandaag het wat rustiger aan te doen en niet zo ver te gaan rijden. Bovendien is er voor vandaag later in de middag regen en onweer voorspeld en dan is het geen humor om hoog in de bergen te zitten.

Wat ik gisteren heb vergeten te beschrijven is het zien van twee grote condors, hoog in de lucht net boven ons cirkelend toen we door het Natural Park reden. Ik wist wel dat deze vogels groot zijn maar als je ze van zo dichtbij ziet, wat heet dichtbij maar dan toch, is het wel heel erg apart.

Zoals al eerder denk ik beschreven moeten we altijd door Andorra de Vella om ergens naar toe te gaan. Daar zijn pas de uitvalswegen naar andere bestemmingen. We rijden nu naar Ordinio naar de Arcalis. Dat is een erg groot skigebied en de hoogte is 2239 meter. Het is een erg mooie weg, met leuke bochten maar ook met veel haarspeldbochten dus dat was weer sturen voor mijn manneke. Het uitzicht wat je hebt als je boven bent is in een woord fantastisch. Kijk maar op de foto's want je kunt aast niet beschrijven hoe mooi het daar is.

DSC01008DSC01001

Wat ik heel apart vind zijn de paarden die boven staan, ik denk dat die gebruikt worden om nog verder naar boven te gaan, en dat is een hele klim. We zien ook groepjes mensen via een pad op de berg langzaam naar boven gaan. Er staan aparte stenen huisjes en er liggen grote rotsblokken hier en daar verspreid. In een woord geweldig mooi.

DSC01003

Als we naar beneden rijden komen we opnieuw langs een grote ijzeren cirkel waar Richard al eens eerder met zijn vriend Olo een foto heeft gemaakt. Nu maken wij er een samen. Wat het voorstelt who knows maar apart is het.

DSC01014

Terug in het centrum van Andorra del Vella gaan we, nu eens op een redelijk normale tijd van half 2 lunchen.Het is ook nu al, zo vroeg in de middag heel erg druk met het verkeer, veel bussen maar vooral scooters die echt overal tussendoor rijden. Om uit het centrum te komen moeten we over een weg rijden , een doorgaande weg, waar ze de bovenlaag vanaf hebben gefreesd, niet erg prettig om daar met de motor overheen te moeten rijden maar het is niet anders.

We gaan nog effe langs het Centre Commercial, een hele grote winkel vlak voor de grens met Spanje om shag te halen en dan rijden we lekker op ons gemak terug naar het hotel voor een verlaat, maar broodnodig, middagdutje. Net op tijd zijn we terug want dan gaat het regenen en onweren. ik zeg tot morgen in de planning staat Frankrijk bezoek aan de prehistorische grotten.

1. Erna van der Sanden:
    22 augustus 2018
    Weer een heel mooi verslag!! Nog steeds volop aan het genieten en moeten jullie ook blijven doen❤️❤️❤️