Zaterdag 2001 mtr hoog met schitterende vergezichten

25 augustus 2018 - Arinsal, Andorra

DSC01032

Deze ochtend nemen we na het ontbijt afscheid van onze Duitse bikervrienden. Zij gaan nog effe een stukje Frankrijk doen. We hebben elkaars adres dus het is geen afscheid voor altijd.

Ook wij gaan vandaag een stukje Frankrijk in maar als we Andorra net uit zijn en wat hoger komen rijden we in de mist, en koud ineens brrrr. Gelukkig heb ik mijn hoodie aan onder mijn motorjas maar dan is het nog koud. Maar het wordt in de loop van dag nog kouder als we hoog in de bergen komen.

In het plaatsje Axe de Thermes gaan we de Col de Pailheres op die is 2001 meter hoog. Dat is voor de bike al hard werken maar we rijden onderweg ook wielrenners voorbij die omhoog gaan. Daar heb ik bewondering voor hoor al snap ik de fun ervan niet helemaal, maar ja iedereen heeft zo zijn hobby nietwaar?

DSC01032

Het is wel gaaf rijden daar hoor, smalle wegen en wel hele moeilijke haarspeldbochten voor de Wing om te nemen maar we komen boven, En dan sta je dus gewoon boven de wolken, wat een uitzicht, onbetaalbaar maar die koude wind die daar waait kon me gestolen worden. Het is daar ook maar 14 graden.

DSC01035DSC01031

Er staat een Nederlandse man de wielrenners op te wachten en die verteld ons dat 17km naar beneden een restaurant is waar je koffie kunt krijgen. Richard typt gewoon effe op zijn navigatie restaurant in en dat is maar goed ook want we kwamen daardoor toch bij een leuk hotel uit in het plaatsje Antigues. Het lag iets van de weg af en zonder navigatiesysteem hadden we het nooit gevonden. Je staat ineens n een kleine bloementuin, gewoon schattig om te zien want dat is het woord voor dit hotel. Een Franse dame vraagt ( met handgebaren hoor want ik spreek geen Frans) of we wat willen eten en ik no no only cafe. Dan roept ze haar zoon die gelukkig Engels spreekt. Een grote koffie hebben ze niet standaard maar of hij dan 2 kopjes in een beker moet doen? Ja hoor, en dat wordt lachen want we krijgen een beker met kerstmistaferelen! Is ie leuk of niet?

DSC_0099DSC_0096

Hij laat mij de binnenkant van het hotel zien, het is heel erg druk met kleuren, bloemen, snuisterijen maar wel gezellig. En gelukkig ook een toilet. Twee mannen komen zelfs uit de keuken lopen om beneden aan de straat naar Richards motor te komen kijken, ze vinden het helemaal te gek. Leuk hoor dat enthousiasme.

Om weer richting huis te kunnen zit er niets anders op dezelfde Col de Pailheres naar de beneden te rijden dus dat was weer flink sturen voor Richard. Hij moet nog een keer goed in de remmen want een paar franse witte koeien lopen daar gewoon de berg af zo de weg op. Effe flink toeteren en de dames lopen door.

Op de weg naar Andorra stoppen we nog even om te proberen een roofvogel die stil in de lucht hangt te fotograferen. Helaas als we gestopt zijn en de camera te pakken hebben duikt dat beest keihard naar beneden.

DSC01042

Een warme douche is nog nooit zo welkom geweest als vandaag maar morgen gaan we richting Spanje en de weersverwachting is goed, over de 20 graden. Kijk, dat zijn nog eens goede temperaturen, die kou kan me voorlopig nog lang gestolen worden.

Tot morgen

1. Erna van der Sanden:
    25 augustus 2018
    Wat een mooi en heerlijk avontuur weer voor jullie😍😍 en de kou..... die was vandaag niet veel warmer hier hoor🤔 Op naar het volgende stukkie! Succes en doe voorzichtig💋💋
  2. Ben:
    26 augustus 2018
    Mooi geniet er van super omgeving 👍🏼