Onze maandag in Andorra

20 augustus 2018 - Arinsal, Andorra

Deze maandag is een kadootje eigenlijk, een extra motor-rij-dag. Omdat we gisteravond al in het hotel konden slapen en niet pas vandaag hoefden in te checken kwam er zomaar een extra dagje motorrijden bij. We moesten wel even geduld hebben want we konden pas weg toen onze kamer gereed was, en dat duurde even.

Richard wilde gaan kijken waar de weg rechts van het hotel naar toe ging en dat bleek een hele gave, een en al bochtenweg te zijn , helemaal naar boven waar de skiliften begonnen, 1914 meter hoog met een geweldig mooi uitzicht op de top, zie foto.

DSC00950

Toen teruggereden ,de weg die we gisteren met de auto hebben gereden. Maar op de motor is dat toch weer een hele andere beleving. Dit is ook de uitvalsweg die we iedere dag moeten rijden om alle routes te gaan doen. Ergens halverwege zijn we gestopt bij een eeuwenoude kapel, als ik het goed gelezen heb uit de Romaanse tijd en de 12e eeuw. Dus weer een fotomomentje.

DSC00956

Richard was op zoek naar een garage omdat er twee boutjes verdwenen zijn van een valbeugel. Toen we er een hadden gevonden bleek hij gesloten te zijn dus zijn we maar gaan lunchen in het restaurantje wat er naast lag. Werd ook wel tijd want het was inmiddels 15.00 uur, maar hier is dat een redelijk normale tijd om te eten.

Omdat het erg warm was, 29 graden en ik kan je vertellen dat dat erg warm is als je leren motorkleding aan hebt, zijn we langzamerhand weer terug gaan rijden richting hotel. Er was een tunnel gesloten waar we eigenlijk door heen moesten met als gevolg nog een extra rondje door een druk centrum van Andorra del Vella in de hitte.

Aangekomen bij het hotel smaakte het koude biertje en wijntje als een godendrank. Er was inmiddels ook een groepje  motorrijders uit Duitsland aangekomen. Weliswaar met Harleys maar dat rijdt ook geloof ik! (grapje) Omdat er nu 4 motoren voor het hotel een parkeerplek innamen die eigenlijk voor het personeel bedoeld is mochten we nu gratis de motoren stallen in de garage, mooi opgelost dus.

Na effe een lekker uurtje een dutje gedaan te hebben, lekker gedoucht en wel zitten we nu buiten op het terras dit verhaal te schrijven. We gaan straks weer lekker eten en bijtijds naar bed want morgen gaan we een route rijden naar Spanje, althans volgens de planning van mijn bikerr.

DSC00954DSC00958

1. Lidia:
    20 augustus 2018
    Wat een mooi verhaal weer en wat een prachtige foto's. Ik ben aan het meegenieten. Dank je wel.
  2. Erna van der Sanden:
    21 augustus 2018
    Gewoon weer een genot om te lezen!! Prachtig!!! Geniet ervan lieverds😍😍
  3. Rob de Jongh:
    21 augustus 2018
    Ziet er goed uit Richard !!