Dag 2 Drancy en toch Andorra

20 augustus 2018 - Andorra, Spanje

We hebben heerlijk geslapen en na de nodige koffie namen we afscheid van Fabian. De aanhanger moest opnieuw worden aangekoppeld dus werd er gewoon effe een dwanghek op de straat geplaatst zodat de auto en de aanhanger van het smalle terrein gereden konden worden.

Toen we eenmaal Parijs voorbij waren was het verder de hele dag rustig en konden we gestaag doorrijden en kilometers stompen.Geen files, geen drukte, we schoten zo lekker op dat Richard tegen 18.00 ons hotel in Andorra belde of het misschien mogelijk was een dag eerder in te checken omdat we er al om 20.30 uur konden zijn.

No problem we zouden alleen dan maandag van kamer moeten wisselen. Dat was no problem voor ons haha.

Wat heel erg fijn was en prima werkte onderweg was het tolkastje wat we van onze brother Frank hadden geleend. Je komt aanrijden bij de tol, kastje richten en doorrijden, geen geklungel met geld of wachttijd. Dus Frank dank je wel.

En dan zien we ineens de Pyreneeën opduiken, wat mooi toch en wat indrukwekkend. En dan te bedenken dat we daar gaan rijden, mooi man. Als  we Andorra binnenrijden gaan we via de Pas de la Case. Dit is een geweldige weg om met de motor te rijden met al die bochten en Richard rijdt deze weg dus met de auto zoals hij zou doen met de motor. We gaan door een lange tunnel de Envalina en dan is het nog een lange weg met veel rotondes naar ons hotel. Het is stijgen en dalen, op een gegeven ogenblik zitten we boven de 2000 meter hoogte.

Ons hotel ligt een beetje van de weg af, parkeerruimte is wat krap voor auto en aanhanger, dus aanhanger met motor wordt voor het hotel geparkeerd en voor de auto is op het parkeerterrein nog net een plekje.

Voordat we zijn gaan douchen hebben we eerst nog lekker gegeten, daarna douchen en beneden nog een wijntje en biertje maar om 23.00 ging toch echt het lampje uit. De kamer is niet heel erg groot maar wel gezellig en we slapen als rozen.

Ik zit dit verslag nu buiten op het terras van het hotel te typen want we zitten te wachten dat we van kamer kunnen wisselen. We moeten onze spullen in de koffers doen en het personeel huist alles voor ons over. En daarna, daarna gaan we heerlijk rijden want het zonnetje schijnt. tot morgen...

1. Frank:
    21 augustus 2018
    Hee zus en Richard,

Goed te horen dat jullie het zo naar de zin hebben. Geniet maar lekker van deze langverdiende vakantie!

Frank en Bianca