Dag 2 in Normandie

17 juni 2018 - Luc-sur-Mer, Frankrijk

Zondag 17 juni

Vanmorgen werden we gewekt door het zingen van de vogels en eens niet door een wekker. Het was pas 07.00 dus hebben we bijna het klokje rond geslapen. Het was bewolkt maar wel droog. Toen ik de koffie ging zetten bleek dat we gezelschap hadden van een aantal ganzen. Een paar liepen wat rond en een paar lagen te slapen naast onze Wing. Je kunt zeggen wat je wilt maar de Franse ganzen hebben een geweldige smaak.

Ontbijtje met een vers stokbrood  en een croissant en toen moesten we de boel weer afbreken en inpakken. Binnen een uurtje zaten we op de motor. Anders dan gisteren ging de route vandaag gelukkig door de kleine dorpjes en weggetjes. Wat is het hier mooi. Na een uurtje of twee dan weer zicht op de zee, wat heet we rijden langs het strand Effe fotootje maken en lekker gewoon kijken naar de zee,

DSC00798

Geweldig. Dat was in Fecamp, je zag ook de rotsen in de zee uitsteken. Indrukwekkend. De route ging verder door de dorpjes waar je zo nu en dan tussendoor de zee kunt zien. In Le Havre is er een omleiding en we stoppen bijhet voetbalstadion van Le Havre.

DSC00802

Effe stukkie terug en dan rijden we richting Caen maar buigen af richting Sword Beach. Ik besef mee eens te meer wat een grote historische gebeurtenis in dit deel van de wereld heeft plaats gevonden. Je ziet hier en daar gedenktekens, straatnamen vernoemd naar Montgommery en Montgommery College.

En dan drinken we eindelijk eens koffie niet bij een tankstation maar gewoon op een klein Italiaans terrasje. in Houlgate.  De Wing met aanhangwagen staat aan de overkant geparkeerd en er zijn veel mensen die even staan te kijken, het is ook een groot span om te zien.  We volgen de kustlijn verder langs Sword Bach, Juno Beach en dan komen we in Gold Beach waar onze camping dichtbij ligt in het plaatsje Luc Ser Mer.

Na het inchecken moet onze grote tent opgezet worden. Dat lukt zonder problemen alleen blijkt onze koelkast, jawel ook aanwezig in de aanhanger ,het niet te doen. Iets met de spanningsomvormer. Dan maar zonder, overleven we wel. Ik ga intussen Wifi regelen anders kan ik dit natuurlijk niet versturen en vind helemaal zelf een bakker in de buurt. Vanavond  brood met soep, en dan biertje en wijntje om de dag af te sluiten maar niet voordat mijn manneke eerst nog de vlag van de Confederates aan de tent heeft bevestigd.

DSC00809

1. Erna van der Sanden:
    17 juni 2018
    En wederom gewoon verder genieten!!! Leuk om het allemaal te lezen!! En de koelkast.... ach dat fix jij ook wel weer Richard😘😘 Sweet dreams en morgen gezond weer op!!

💋💋💋💋💋
  2. Lia:
    18 juni 2018
    Wat is het fijn om te zien dat jullie zo genieten!
    Het is leuk om dit zo te lezen en de mooie plaatjes te zien.
    Nog veel reisplezier.
  3. John:
    Mooie foto's!
    Geniet van de reis , het is jullie gegund.
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslagje ( met foto's? ;) )
  4. Lidia:
    18 juni 2018
    Mooie foto's en zo leuk om jullie zo te volgen en wederom moet ik het zeggen je schrijft zo leuk en beeldend net of ik een beetje met jullie mee mag reizen....Geniet maar lekker verder samen.