Verslag van twee dagen in een naar Normandie

16 juni 2018 - Luc-sur-Mer, Frankrijk

Daar wij gisteren geen internet hadden op onze camping kon ik geen verslag typen maar wel schrijven alvast in een boekje. Dus vandaag doe ik twee in één.

Zaterdag 16 juni

We zijn helemaal happy en ik ben een beetje trots op mezelf: vandaag maar liefst 586 !! km gereden zonder veel moeite of pijn. Om 8.15 uur zijn wij vertrokken thuis en om 17.30 uur arriveerden we op Camping de la Source in het plaatsje Hautot Sur Mer, een plaatsje in de buurt van Dieppe.

DSC00793

Er zat vandaag veel snelweg bij dus dat schoot lekker op. Het was goed motorweer, niet te warm, niet te koud maar bovenal droog. In België zijn we twee keer gestopt, om te tanken en voor een bak koffie. Alleen bij de tweede stop werd het geen koffie want de shop was dicht, dan maar buiten op een bankje de meegenomen broodjes opeten met een flesje water. Wij zijn natuurlijk echte Hollanders, nemen alles mee van thuis en we hebben plek zat in de aanhanger.

DSC00783

En verder gaat het.

Ter hoogte van Duinkerken zie ik aan de overkant van de snelweg onder een viaduct veel politie op de been. Ze staan bij een illegale camping , allemaal kleine tentjes met immigranten. Blijft een confronterend gezicht.

Als we in Calais aankomen is het pas 14.00 uur en dat vinden we te vroeg om te stoppen. Bij de camping waar we eigenlijk zouden overnachten roken we nu alleen maar een sigaretje en besluiten we om door te rijden tot een uur of vijf.

De zon schijnt, de Wing rijdt geweldig fijn. Wat zit er toch een power in die motor, geweldig. Bovendien vind ik het prettiger om Calais te verlaten want ook hier zie je bij het binnenrijden van de stad  gewoon een hoekje, een klein pleintje in beslag genomen door donkere  Afrikaanse mannen, ze voetballen wat en er staan kleine volkswagenbusjes. Geeft mij een unheimisch gevoel, voelt als landje-pik.

Je merkt goed aan het wegdek dat je nu in Frankrijk rijdt en niet meer in Belgie. Daar was  het hard "werken"voor Richard met de Wing +aanhangwagen. Uiteindelijk op die mooie tolwegen gaat het makkelijker en kunnen we gewoon 100km per uur rijden, schiet lekker op zo. En daar is dan ineens uitzicht op zee ter hoogte van Boulonge Sur Mer. Schitterend!

Tegen 17.00 vinden we het voor vandaag wel genoeg en vind Richard zomaar een geweldig mooie en gezellig camping in Hautot Sur Mer. DE tent staat langs een watertje waar 's avonds ineens een bok aan de overkant verschijnt die kalmpjes wat komt grazen. Ook wat eenden en ganzen lopen er rond.

DSC00792

De Tipi is snel gezet, we halen een frietje en na twee wijntjes en wat biertjes gaat dit stel , helemaal kapot maar wel voldaan om 21.00 slapen!

1. Lidia:
    17 juni 2018
    Mooi verhaal...heel beeldend geschreven. Voel me een beetje bij jullie...geniet maar lekker...
  2. Anita:
    17 juni 2018
    Leuk geschreven zus en mooie foto's. Gr
  3. Ingrid:
    17 juni 2018
    Leuke Helma, lekker genieten, heel goed.
  4. Astrid 💞:
    17 juni 2018
    Fijn dat alles zo goed gaat, lekker genieten samen ❤
  5. Erna van der Sanden:
    17 juni 2018
    Ik kan het me heel goed indenken hoe het allemaal verloopt met dit mooie verslag!! Geniet ervan en fijn dat het allemaal goed gaat!! Enjoy lieverds 😘😘😘