Dag 9 Adventure route bij Garmin

18 augustus 2019 - Fresse, Frankrijk

ballon-d-alsace-vues-aeriennes-oct-2011-jfl-05

We willen vandaag eigenlijk niet zo ver rijden dus Richard heeft zijn navigatiesysteem een route laten maken, avontuurlijk is het codewoord. Het zou maar 200 km duren maar nu bij thuiskomst hebben we toch weer 273 km op te teller staan, is ook goed . Het is geen straf om te rijden, zeker niet als het zonnetje schijnt en warm is. De reis begint via col du Croix , wat een mooie bergweg is om te rijden en dan verder over de col du Mont de Fourche. Mooie brede wegen met van die flauwe bochten zodat je bijna niet hoeft af te remmen, heerlijk. Muziek erbij, zittend op de motor met de man waar ik van houd, de lach die we onderweg samen delen, dit is waar het om gaat in het nu zijn. Bovenaan de col een heel leuk restaurantje, wat al open is gelukkig en daar drinken we een bakkie koffie en thee.

De navigatie stuurt ons over wegen die we nog niet allemaal gereden hebben, we rijden afwisselend weer door bossen en dan weer op wegen met een mooi vergezicht. In de bossen is het nu lekker rijden want de temperatuur is inmiddels opgelopen tot 27 graden, lekker zweten in je pak.

DSC01307

We komen weer langs het Gerardmer waar we zouden kunnen lunchen maar ik vind al die mensen en dat blabla wat je daar ziet geen bal aan dus rijden we door. Krijg ik spijt van want waar we een tijdje later willen eten is alles volgeboekt, veel families met kinderen. En daarna in een skigebied rijden  we op echt een geweldige weg met bochten, bochten en nog eens bochten. Maar ook hier is het bij de eetgelegenheden die je ziet stampvol. Weet je, we slaan de lunch over, we drinken onderweg wat, is ook prima. Als we aan de afdaling uit dat gebied beginnen stoppen we halverwege even voor een korte pauze. Ik meende een sirene van ambulance te horen, en jawel hoor als we verder rijden zien we een motorrijder op een brancard liggen, zijn motor  frontaal tegen een auto . Dat is wel even heftig hoor en zeer confronterend om te zien. Hopelijk heeft deze rijder geluk, ik duim in ieder geval voor hem.

kronkel

De plaatsen waar we vandaag allemaal doorheen zijn gekomen heb ik niet meer genoteerd, maar ik denk ook niet dat het zo belangrijk is. Wat belangrijk is het gevoel wat wij samen delen als we motorrijden, de ontspanning die het je geeft, zeker in je hoofd, wind in het gezicht dan is het leven gewoon hartstikke goed. En nu zijn we terug in onze gite, moeten we vanavond onze spullen in gaan pakken want morgen na het ontbijt rijden we weer naar huis.

Cijfers:

Totaal afgelegd 3041 km

C Wegen D en D Bis wegen ( Smalle en hele smalle bergweggetjes ) 1841 km

Onverharde paden 9 km

Snelweg km in Vogezen tijdens vakantie 68 km

Huis naar Fresse  Gites le Creux VV 1196 km

Ik kan deze omgeving van harte aanbevelen voor iedere motorrijder!!

De vakantie 2019 zit er dan weer op en ik kan thuis een ander koffertje gaan inpakken voor het "hotel Radboud" waar ik woensdag a.s. verwacht wordt voor een verblijf van 5 a 7 dagen. Ik ga in ieder geval met een hoofd en hart vol nieuwe ervaringen een zware tijd in maar een ding weet ik zeker: ook dat gaat goedkomen want ik ga die weg niet alleen maar samen met mijn eigen biker kom ik on the road again.

tot de volgende keer..

1. Erna van der Sanden:
    19 augustus 2019
    Lieverds dank jullie wel voor jullie mooie avonturen waarvan wij hebben mee mogen genieten🥰🥰 Hoop dat jullie terugreis voorspoedig zal verlopen en dat het een mooie terug reis mag worden🙏🙏

Welkom thuis alvast❤️❤️
  2. Richard Wijgergangs:
    19 augustus 2019
    En veilig thuis nu ruimen en voorbereiden op operatie woensdag
  3. Erna van der Sanden:
    19 augustus 2019
    Goed om te horen dat jullie weer veilig thuis zijn kanjers🥰🥰🥰

Doe nog even rustig aan en geniet nog even samen lekker na❤️❤️ Ik spreek jullie nog wel voor woensdag🙏🙏 Dikke knufff voor jullie💋💋💋
  4. Rob de Jongh:
    20 augustus 2019
    Het was wéér leuk om het gevolgd te hebben 👍 jullie kunnen terug kijken op wederom een mooie trip !! Sterkte samen 😉👍👍