Dag 1 Ottersum-Fresse

10 augustus 2019 - Fresse, Frankrijk

IMG_20190810_175611512

De dag begon vroeg voor ons, om 4.00 vanochtend opgestaan. De eerlijkheid dient mij te zeggen dat de oorzaak waarschijnlijk het geluid was wat ik pleeg te produceren als ik een wijntje s`avonds gedronken heb en een verstopte neus, van dat geluid schijnt Richard dus wakker geworden te zijn. Niet erg hoor kunnen we lekker op tijd vertrekken.

Om 6.10 wordt de motor gestart en begint onze reis naar de Vogezen. Het is gelukkig droog weer, een beetje fris omdat het natuurlijk nog vroeg in de ochtend is maar het regent gelukkig niet en dat is het belangrijkste, Omdat we vandaag 600 km moeten rijden heeft Richard er voor gekozen om een deel van de heenreis via de snelweg te gaan en alleen de laatste 110 km gaan we binnendoor via de zgn. D-wegen.

Voor diegene die niet weten wat voor wegen dat zijn, neem van mij aan dat het van die kleine , smalle, als een lappendeken geasfalteerde met kiezels bezaaide wegen zijn. Omdat we zo vroeg zijn gaan rijden hebben we een hele tijd de snelweg bijna voor ons alleen.

Hoezo Black Saturday in Frankrijk, geen last van gehad. Om 13.15 hebben we al 534 km erop zitten en echt, we zijn 3 keer gestopt voor een broodje en koffie. We hebben bijvoorbeeld heerlijk aan een tafeltje onder een boom wat gedronken om mijn been even wat rust te geven. Want echt het gaat hartstikke goed dat rijden, ik heb weinig last en alleen steeds een big smile op mijn gezicht.

01_Omgeving_Gîtes_Le_Creux

Nu besluit Richard om dan toch maar de snelweg af te gaan en het laatste stuk binnendoor te rijden via bovengenoemde kleine wegen. En al hij kleine wegen zegt bedoelt hij ook kleine wegen. Zodra we de snelweg af zijn komen we toch echt op een super smal weggetje uit, net een auto breed. Gelukkig is dat maar een klein stukje en wordt de weg wat breder. En mooi is het hier, door de bossen, overal liggen gekapte en gezaagde bomen, kleine meertjes, in een woord geweldig mooi en heerlijk ruikend.

In Girmond Val D-Ajol vinden we een mooi restaurantje voor een lunch.

1565436252978DSC_0207

Om 16.15 komen we dan aan op onze bestemming in het plaatsje Fesse. Hartelijke ontvangst aldaar door Marcel en Mechtold en onze gite is gezellig klein maar van alle gemakken voorzien. Allereerst drinken we op het terras een wijntje en Richard zijn biertje want nu kan hij eindelijk zijn welverdiende biertje drinken, Vanavond eten we hier mee, lekker makkelijk en eerlijk gezegd ben ik toch wel een beetje moe na zo een lange dag. Maar de mooie weggetjes van het laatste deel van onze heenreis , wat veel stuurwerk van Richard vergde, beloofd veel goeds voor de volgende dagen.  En nu drink ik nog even het wijntje op wat mijn lieve zusje als verrassing mee had gegeven voor de vakantie en gaat deze dame lekker slapen om morgen weer heerlijk te kunnen genieten van het samen rijden.

Tot morge

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Erna van der Sanden:
    10 augustus 2019
    Heyy lieverds, wat een mooi verslag weer, jullie hebben idd weer een hele route gehad en al veel moois gezien👍🥰 geniet van jullie wijntje en biertje en morgen gezond weer op en weer een goede reis verder samen🥰 en heel fijn om te horen dat je je goed voelt maar wat wil je....zodra je oo de motor kan ga je toch ook genieten met een grote G!!❤️❤️❤️ Veel liefs en dikke knuffels van fc Gerwen💋💋💋